Będzie lans. Coraz częściej gwiazdy show biznesu zostają twarzami firm MLM. Prekursorem w tej dziedzinie są kosmetyczne koncerny niemieckie. Na przykład LR dzięki współpracy ze znanymi i lubianymi postaciami (Michael Schumacher, Boris Becker, Claudia Schiffer) na swoim rynku odniosła sukces. Takie firmy budują w społeczeństwie pozytywny wizerunek całej branży.
Pomijając oczywiste względy wizualno-promocyjne, tego typu działania stanowią również inny aspekt dodatni dla konkretnej firmy, gdyż zaangażowane w akcję gwiazdy, w trosce o swój image, bardzo skrupulatnie przyglądają się poczynaniom tych koncernów na rynku. Wszyscy pamiętamy reklamy telewizyjne z kampanii Oriflame, w których zagrała nasza eksportowa gwiazda Izabella Scorupco. Również Avon Products Inc. stara się w tej kwestii być na topie. Po zaangażowaniu do stałej współpracy Reese Witherspoon, (jako swojej globalnej ambasadorki), Patrick’a Dempsey’a, Courteney Cox, Derek’a Jeter’a i Christian’a Lacroix’a, firma niedawno ogłosiła nawiązanie współpracy ze znaną piosenkarką, autorką tekstów, projektantką mody i aktorką – Fergie.
Drobne, aczkolwiek zauważalne kroki w kierunku wzmocnienia swojego wizerunku poprzez współpracę ze znanymi ludźmi obserwuję również w Polsce. Świetny mariaż nawiązała na początku br. polska firma sprzedaży bezpośredniej z modelką i aktorką Iloną Felicjańską, wspomagając jednocześnie jej fundację Niezapominajka. Niektóre gwiazdy, decydują się nawet na bezpośrednie działanie w network marketingu i radzą sobie w tym biznesie bardzo dobrze. Przykładem niech świeci Dorota Stalińska z Akuny czy były mistrz mordobicia Dariusz „Tiger” Michalczewski z HMI.
5 grudnia br. byłem na seminarium w Bochni zorganizowanym przez Bogumiłę Srokę i jej syna Daniela – współpracowników Forever Living Products, gdzie gościem specjalnym była aktorka i pisarka Agnieszka Perepeczko. Odstawiła godzinne show połączone z promocją swojej najnowszej książki „Strzał w dziesiątkę, czyli 10 lat młodsza w 10 dni”. Z wielką energią i humorem (pomimo prawie 70 lat na karku) wspominała lata młodości, rodziców, liczne podróże i role filmowo-teatralne. Nie zabrakło oczywiście świetnych monologów związanych z jej słynnym mężem, zmarłym przed czterema laty Markiem Perepeczko, którego cała Polska pamięta z niezapomnianej roli tatrzańskiego zbója Janosika. Jak się okazało, Agnieszka od wielu lat jest zagorzałą klientką FLP, o czym napisała nawet w swojej nowej książce, poświęcając temu zagadnieniu cały rozdział:
– O aloesie pisałam już w książce „Babie lato”. Zrobiłam to z entuzjazmu, zaangażowania i jakiejś wariacji, ponieważ dzięki aloesowi nakręciłam film w Australii. Moja nowa książka jest dla kobiet i teraz postanowiłam poświęcić tej roślinie cały rozdział o odmładzaniu. Bo jestem przekonana, że aloes pomaga nam być młodymi – mówiła aktorka, po czym przeczytała fragment swojej książki: – Aloes jest znany ludzkości już od tysiącleci, jako roślina znakomicie służąca zdrowiu. Używano go zarówno w starożytnej Grecji, jak i w dawnych Chinach, gdzie przypisywano mu niemal magiczną moc. (…) Przełomowym momentem w moich „studiach” aloesowych było poznanie Bogusi. Bogumiła Sroka to diamentowo-szafirowy menedżer firmy Forever Living Products. Jako jedyna w Polsce otrzymała taki tytuł za zbudowanie 17 grup menedżerskich…
Nie od dziś wiadomo, że znana i lubiana twarz może sprzedać wszystko. Gwiazdy typu Elvis Presley, John Lennon czy Curt Cobain sprzedają i zarabiają nawet po śmierci. Często gwiazdy nawet nieświadomie przyczyniają się do sprzedaży produktów. Na przykład Shiloh Jolie-Pitt w jednej z sesji fotograficznych wystąpiła w koszulce z napisem „The Pots & Pans Band”. Po publikacji zdjęć na okładkach największych kolorowych pism na świecie, projektant wzoru koszulki został milionerem. Do czego zmierzam? Niby podstawową zasadą MLM jest niwelowanie kosztów związanych z reklamą. Lecz czy podstawową zasadą biznesu, nie jest generowanie zysków? Warto więc czasem potrząsnąć makówką : )
Nie byłbym sobą, gdybym nie wspomniał również o tym, że Amway Global do niedawna współpracował z Sandrą Bullock, która była międzyanrodowym ambasadorem marki Artistry, lub Ronaldinho, który jest ambasadorem marki Nutrilite.
No i oczywiście o współpracy marki Nutrilite z klubem AC Milan.
No widzisz. Zapomniałem. No i nie mam zdjęcia z Sandrą
Bullock : ) Dzięki za info. Wiem, że Herbalife współpracuje również z klubami sportowymi, Akuna, ale to jest sponsoring – temat na odrębny tekst.
Sandry Bulock nie znajdziesz już, ponieważ kontrakt wygasł w tym roku. W związku z tym wszystkie publikacje, oraz materiały z jej wizerunkiem dotyczącym współpracy zostały wycofane.
Nie mam też pojęcia, kto będzie kolejną twarzą marki. Nie mniej jednak bacznie obserwuję to, co się dzieje w branży.
A propos sponsoringu, byłem bardzo zdziwiony gdy parę dni temu w którymś z programów informacyjnych w materiale na temat hokeja w tle na bandzie lodowiska zauważyłem logo Akuny.
Tak, Akuna sponsoruje drużynę hokejową Naprzód Janów. I jeszcze jakieś sprawy związane z wyścigami samochodowymi.