W 2009 roku firmy zainicjowało 307 000 Polaków. Jednak zgodnie z wszelkimi statystykami, w tym GUS, aż jedna czwarta z nich padnie po ok. roku mizernego funkcjonowania. Dlaczego? Warto się zastanowić, co bezpośrednio wpływa na to, że przedsiębiorcom się powodzi. Zapewne, jednym z czynników sprzyjających rozwojowi biznesu jest innowacyjność. Ale według mnie najważniejsza jest edukacja. Albowiem za pomocą braku konkretnej wiedzy możemy zbudować, hm, piękny „ciemnogród” jedynie…
Zastanawiając się wczoraj nad tym problemem przypomniałem sobie mój pierwszy wywiad do pierwszego numeru „Network Magazynu”. Choć miał on miejsce prawie siedem lat temu, to wypowiedź na temat edukacji w biznesie, jaką udzielił mi wtedy mój rozmówca, będzie aktualna do końca świata i jeden dzień dłużej. Otóż prof. zw. dr hab. Marek S. Szczepański, rektor Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach, dyrektor Instytutu Socjologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (mój ukochany wykładowca z czasów studenckich),
Rzekł stanowczo i bez namysłu:
– Obecnie wchodzimy w fazę edukacji całożyciowej. Polska i jej mieszkańcy muszą porzucić wyobrażenie o raju utraconym, gdzie w pierwszym dniu po ukończeniu szkoły wchodzili do fabryki, a wychodzili z niej jako emeryci. Dzisiaj trzeba się kontaktować ze „szkołą wyższą” przez całe życie. Proszę pamiętać, że jeśli sprzedajemy coś bezpośrednio, to kluczem, aby osiągać dobre rezultaty jest przede wszystkim zarządzanie własnym wizerunkiem. Klient ocenia nas w ciągu pierwszych 10 sekund. Nasi sprzedawcy niestety wykazują się kardynalnymi brakami w wykształceniu. Czasami są świetnymi fachowcami, ale nie radzą sobie z zarządzaniem samym sobą. Nowoczesny sprzedawca powinien czytać cały target, informację socjologiczną o swoim kliencie. Są już w tych kwestiach pierwsze podręczniki, ale to wszystko za mało. Aby wykreować sprzedawcę nowoczesnego, potrzebne są wykwalifikowane szkoły. Dzisiaj trzeba się uczyć i jeszcze raz uczyć.
Grupa MLM edukuje
Idąc więc z duchem czasu, a być może nawet wyprzedzając go nieco o kilka kroków, Grupa MLM (Network Magazyn, Suportio, Vidnet i Lider Sklep) rozpoczęła cykl szkoleń, które początkującym menedżerom i biznesmenom umożliwiają zdobywanie konkretnej, rzetelnej i sprawdzonej wiedzy, bez marnowania cennego czasu i zbędnych kosztów. Są to wykłady, które zwielokrotnią Wasze szanse na przetrwanie, zbudują konkurencyjność na rynku, a być może nawet, jeśli będziecie słuchali uważnie i wszystko wprowadzicie w życie, wspomogą Wasz sukces w biznesie.
Szkolenia będą odbywały się za pośrednictwem platformy internetowej Vidnet.pl, dzięki czemu koszt nauki będzie nieporównywalnie niższy, niż gdyby miała ona miejsce w „w realu”. O oszczędnościach powstałych na sprawach techniczno-logistycznych nie wspomnę. Za pośrednictwem Vidnetu odbyło się już kilka mocnych szkoleń i seminariów. Mieliśmy możliwość pobierania niesamowitych lekcji biznesu od samego Briana Tracy – jednego z najlepszych trenerów na świecie. Miała miejsce transmisja spotkania z Robertem Kiyosaki, Piotrem Tymochowiczem i Kamilą Molińską. Zainteresowanie tematem było tak duże, że powstały cykliczne szkolenia pod hasłem:
Biznes Edukacja
Jako prowadzącego pierwsze szkolenie z cyklu „Biznes Edukacja” pomysłodawcy wybrali Macieja Budzicha. Nieprzypadkowo. To znany w Polsce bloger, specjalista od szeroko rozumianych nowoczesnych mediów, reklamy, marketingu. Na swoim blogu, jako tajemniczy „Mediafun” od 2006 roku komentuje najciekawsze wydarzenia związane z reklamą, promocją marki i wizerunku zarówno firm, jak i osób. Kilka miesięcy w roku spędza na branżowych konferencjach, gdzie wykłada, ale również podpatruje, jakie trendy mają szansę wkrótce zawojować internet i jak wykorzystać to w marketingu. Jest organizatorem lub jurorem w wielu konkursach branżowych (MediaTrendy), jego blog otrzymywał wyróżnienia i nagrody w konkursach na najlepsze blogi (najnowsza nagrody to wyróżnienie w konkursie Onet Blog Roku 2010 oraz Człowiek Roku według Internet Standard.

Maciek "Mediafun" Budzich podczas wykładu
Budowanie marki i wizerunku w sieci
Oczywiście, oprócz ponadprzeciętnej i bezustannie aktualizowanej wiedzy Budzich ma też niesamowity dar i pasję do mówienia o meandrach marketingowo-internetowych językiem zrozumiałym dla niewtajemniczonych. Pewnie dlatego jego inicjatywy cieszą się tak dużą popularnością. Cykl jego czterech wykładów na Vidnecie rozpoczyna się już 19 lipca br. Czego będzie uczył tym razem? Maciek zabierze Was w inspirującą podróż do świata nowoczesnych technologii, pokaże i omówi dostępne w internecie narzędzia i nauczy, jak używać ich do promocji własnej działalności, dzielenia się z innymi swoją pasją tak, aby wystrzelić swój biznes w kosmos. A tak dokładnie będą wyglądały poszczególne panele szkoleniowe:
Część 1 (19 lipca, godz. 18:00): Wizerunek w sieci. Podstawy
Podstawowe zagadnienia związane z promocją własnego wizerunku w internecie, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Najważniejsze zagadnienia: świadomość i podział dzisiejszych mediów, pierwsze kroki w budowaniu własnej marki w sieci, narzędzia i pułapki związane z obecnością w mediach społecznościowych, najczęstsze błędy początkujących, strategia działalności w mediach społecznościowych, wybór pierwszych narzędzi i usług.
Część 2 (2 sierpnia, godz. 18:00): Najważniejsze narzędzia pracy nowoczesnego przedsiębiorcy
Budowanie własnego ekosystemu i efektywne wykorzystanie potencjału dostępnych narzędzi internetowych. Skuteczne metody i sposoby na szukanie inspiracji, agregowanie, porządkowanie, tworzenie i przechowywanie treści. Budowanie własnej marki i społeczności wokół niej, sposoby na interakcje z czytelnikami, czyli narzędzia i sposoby na to, aby Twoi czytelnicy zobaczyli, zachowali, ocenili, powtórzyli, skomentowali, kupili, polecili.
Część 3 (16 sierpnia, godz. 18:00) Blog – centrum ekosystemu nowoczesnego przedsiębiorcy
Po co, jak i gdzie założyć blog oraz jak efektywnie go prowadzić. Strategia bloga i budowanie wizerunku oraz pozycji eksperta czyli prawie wszystko o profesjonalnym blogowaniu.
Część 4 (30 sierpnia, godz. 18:00): Małe jest piękne czyli potęga mikroblogów
Mikroblogi, jako idealne uzupełnienie aktywności nowoczesnego przedsiębiorcy. Jak efektywnie wykorzystać i włączyć potęgę mikroblogów w strategię działalności własnej marki. Jak zbudować społeczność, kontaktować się z czytelnikami, promować swoją działalność mając do dyspozycji 140-160 znaków.

Po każdej interesującej prelekcji słuchacze mają do Maćka setki pytań.
A teraz ciekawostka: oprócz faktu, że z Mediafunem zdobędziesz konkretną, niezbędną dzisiaj do Twojego biznesu wiedzę, możesz otrzymać najnowszy telefon LG SWIFT GT540! Już w trakcie pierwszego panelu (19 lipca br.) jeden z uczestników dostanie telefon komórkowy marki LG SWIFT GT540. Radzę nie zwlekać z rejestracją. Telefon o wartości 799,00 złotych może należeć do Ciebie! Pamiętaj, że wiedza, którą zdobędziesz podczas szkolenia jest bezcenna! Dzięki niej będziesz mógł realizować marzenia i pasje, a swój biznes wystrzelisz nawet na Burkina Faso, nie ruszając tyłka z werandy.
Rejestracja tutaj: www.vidnet.pl